onsdag, november 04, 2009

Mellan glass och glitter

Det finns avgörande händelser i ens liv, där det verkligen går att peka ut ett före och efter. 

När jag var tio år hörde jag av en slump skivan "A night at the opera" med Queen. Det var en uppenbarelse och det absolut bästa jag någonsin hört.  Före dess lyssnade jag på barnsånger, sprang med hängslebyxor och drömde om glass.

Efter att ha lyssnat på plattan konstant i två månader förstod jag styrkan i en distad elgitarr och jag började drömma om glittriga kläder, kvinnor och världsturnéer. Även om det är rätt orimligt att en 10-åring springer runt i glitterskor, röker och stöter på vackra damer, så förmedlade skivan känslan att det var fullt möjligt. 

Plattan ändrade i ett slag hela min världsuppfattning och jag förstod att det fanns ett ljus på andra sidan barndomen.

Före:


Efter:


Vänlig hälsning

Frank

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar